Curacao - West Palm Beach, FL, USA (1409 nm)

 

12/3/2022 Curacao

Op zaterdag morgen met KLM naar Curacao gevlogen. Nog net kwam ik voor donker aan. Curacao Marine had de boot netjes in het water gelegd en het leervoer voor de volgende dag lag ook al aan boord. Een duikkursus digital imaging. Die moest ik nog "even" lezen voor het slapen gaan. En, o ja, de opgaven van hoofdstuk 1 en 2 nog even maken. Het boek heeft maar 2 hoofdstukken.

On saturday morning flying to Curacao with KLM. I arrive just before sunset. Curacao Marine has put my boat nicely in the water and the study material for tomorrows diving course is on board. Digital imaging. I had to read that before going to bed and answer the questions of chater 1 and 2. The book has only two chapters.

13/3/2022 SCUBA 

Om 8:15 staat Mario klaar met de Curadiver pick-up. We gaan naar Tug-Boat waar we eerst het theorie deel afhandelen. Daarna wordt gedoken. Er ligt een flinke sleepboot aan de steiger. Ik ben benieuwd. Dit zijn een paar foto's die ik met een speciale gekochte actioncam heb gemaakt. €40,0 bij Amazon.

At 8:15 am Mario with the Curadiver pick-up is ready to drive us to Tug-Boat. First the theorie is done. After we do a dive. A big tug is moored at the jetty. Here are some of the pictures I took with a specialy bought actioncam. € 40.- at Amazon.







14/3/2022 - 20/3/2022 Curacao

De volgende dagen stonden vooral in het teken van het voorbereiden op de tocht, sociale bezigheden zoals uiteten gaan en op vrijdag een Curacao Marine Barbeque. Verder wachten op het ietwat gaan liggen van de wind. Voordeel is dat je zo veel mensen leert kennen. Nadeel is dat je dan ook weer afscheid moet nemen.  Partir c'est mourir un peu?

The following day were spent with preparing the boat for the trip, social events like going out for dinner. I like to mention the excellent Curacao Marine Barbeque from that Friday. Further for the wind to abate. Advantageous is that one gets to know a lot of people. A disadvantage is that one has to say good bye to a lot of people.

Barbara-An, Peter en Paul.

Curacao Marine, Schottegat.

21/3/2022 En Route

En dan is het zover. Eigenlijk moet het dan maar zover zijn want de tijd vergaat. En dan werkt de nieuwe 2de hands stuurautomaat ook weer niet. Moet de oude weer worden gemonteerd howel het display slecht is.

Suddenly it is time. Well it has to be because I am running out of time. Of course the replacement auto pilot doesn't work and I have to switch back to the old one I wanted to replace. Because of the display.

(c) Peter Wolff







22/3/2022 - 24/3/2022 Curacao - Mona Passage

Dan vaar ik in 4 dagen naar de Mona Passage, de doorvaart tussen Puero Rico en de Dominikaanse Republiek op het eiland Hispanola. Vanaf het begin is het een verschrikkelijke "hakpartij" de boot maakt klappen waarbij ik ieder keer het gevoel heb de mast en alles wat daarbij komt kijken komt naar benden en telkens weer komt veel water over. Ook het in de kooi of de banken blijven liggen is bijna een onmogelijkheid. Bovendien verlies ik één van de grote zonnepanelen en de andere kan ik nog net aan het elektriciteitssnoer uit het water vissen. Na de Mona Passage krijg ik dat paneel weer aan de praat maar de stekkers zijn door het zoute water verschrikkelijk gecorodeerd.

The Mona Passage, the straight between Puero Rico and the Domincan Republik is reached in four days. The boat has to endure some terrible hits and a lot of water coming over. Sometimes I fear the mast is coming down as well. Also one of the bigger solar panels disappears. The other I can safe from that same fate by fishing it out by its electrical cord. After the passage I manage to get it to work again although the seawater has strongly coroded the connectors.

24/3/2022 - 4/4/2022 Mona Passage - West Palm Beach

Vanaf de Passage wordt het wat rustiger qua weer. Na het repareren van het zonnenpaneel mag ik nog een keer aan de bak mbt de Wheel Pilot. Tot dan toe heeft ie netjes zijn best gedaan maar nu geeft hij de geest. Na openen blijkt de drive belt door midden en is een stuk afgebroken waar één van de spanrollen aan vast zit. Nu moet ik alles uitelkaar halen en ook de kogellagers moeten er nu aan geloven. Maar hoe houd ik die op hun plaats. Eigenlijk is het een droog systeem zonder vet. Ik besluit boat wax te gebruiken om de kogeltjes in bedwang te houden en het werkt.

Verder krijg ik bezoek van de Bahamian Defence Force en houdt er een Coast Guard Hercules duidelijk uitkijk naar mij.

Aan het einde van de tocht krijg ik te maken met een vuurwerk van onweer om mij heen. Van Cuba over Florida naar de noord punt van de Bahama's zie ik het weerlichten. Verder merk je dat Miami in de buurt is door alle Cruise Schepen die opduiken.

From the passage on the westher quites down a bit. After repairing the solar panel I can start repairing the wheel pilot. Something broke internally and the drive belt was cut in half. I have to do a major repair. Luckily I still have enough spare parts but the ball bearings have to move. The wheel pilot is a "dry" system in that no lubricants are used except water. But how to keep the ball bearings in place? Polishing wax was the only thing I could think of and it worked.

After passing Grand Inagua Island, in the middle of nowhere a RIB appears with 5 or 6 armed peoplle inside. It could not have been a pleasant ride. We communicate via VHF. If it is just me, where I plan on going and where I started from. After wishing me a safe trip they returned from wherever they were coming from.

Near Florida the big Cruis Ships are making there presence felt.




West Palm Beach, FL, USA




Community Verified icon

4/4/2022 West Palm Beach

Ik leg eerst aan in de Sailfish Marina op Singer Island. De vermoeidheid is vergeten maar is nog wel aanwezig. Brenda en Berd Drouven van de Alita komen mij te hulp. In eerste instantie als het om formaliteiten gaat. Ik weet niet hoe ik het zonder hen had gered.

I first moore in the Sailfish Marina at Singer Island. Brend and Bernd Drouven have come to help me. First  and for most to help me get through the red tape. I don't know how I would have managed without them.





6/4/2022 Florida

Later verkaste ik naar de Riviera Beach Municipal Marina.

Later i moved to the Riviera Beach Municipal Marina.







9/4/2022 Palm Beach, New York, Belgrade, Zürich

Om 10 uur wordt ik door een Uber opgehaald bij de marina en word ik naar Palm Beach International gebracht. Ik breng een uur door bij de check in. Ik heb een one way en het systeem wil weten hoe lang ik in Zürich denk te verblijven (ik woon en werk in Zwitserland). Of ik een visum heb voor het Schengengebied en of ik een vergunning heb in Zwitserland te wonen en te werken (ja). Uiteindelijk krijg ik een boarding pass tot New York en daar mag Air Serbia het verder uitzoeken.

Terwijl ik zit te wachten op mijn eerste vlucht haal ik via de Air Serbia Website mijn electronische boarding passes. Die dan toch weer worden vervangen door papieren in New York.

At 10am a Uber (thank you Brenda for showing me) came to pick me up to take me to Palm Beach International Airport. The first stretch is with Jet Blue to New York. I spent an hour at the check in. I have a one way. The system wants to know how long I am planning to stay in Zürich (I work and live in Switzerland). If I have a visa to enter the Schengen Area and if I am allowed in in Switzerland (I have a permit to live and work there). In the end I only get a boarding card up to New York and there I have to get one from Air Serbia.

While waiting in Palm Beach I get myself a boarding pass via the Air Serbia web site but in New York I will get new ones any how.  



10/4/2022 Hoe Sweet Home

Na New York en Belgrado eindelijk Zürich en daarna de trein en de bus naar huis. Mijn rugzak komt werkelijk als eerste van de band. Dit keer heb ik zowaar de sky line van Manhattan kunnen zien.

Midden in de nacht wordt ik verward wakker. Ik kan de deur van het boord toilet niet vinden en uiteindelijk besluit ik dan meer men boodschap in een Tuperware bakje dat ik vreem genoeg ergens vind. Daarna slaap ik rustig verder.

De volgende morgen vindt ik de slaapkamer in chaos en moet natuurlijk de tupperware legen en desinfecteren. De prijs voor twee weken te weinig slaap en een verschrikkelijke vlucht terug naar huis.....

After New York and Belgrade finally Zürich en the train and bus home. My backpack was the first on the conveyor belt.This time I at least saw the Manhattan sky line.

In the middle of the night I wake up completely disoriented and start looking for the onboard toilet door. In the end I decide to give up and use a bit of Tuperware I find lying around. After that excursion I turn in and continue sleeping.

The next morning I find the bed room in complete chaos and I have to empty and desinfect a bit of Tuperware. The price to pay for a few weeks without regular sleep and a terrible flight home.

Comments

Popular

Lanzarote - Saint Lucia (aangekomen / arrived)

Stellendam - Cherbourg

Guernsey - La Coruna