Whazzup in October 2017???

Oktober / October 2017

Hoewel ik niet op mijn boot ben geweest is er toch wel wat te melden. Ik kreeg een mailtje en een foto van Brenda en Bernd Drouven, dat nog alles goed is met Max. De Drouvens willen hun HR 36 Merci naar Madeira zodra Ophelia en de gevolgen zijn uitgeraasd.

Although I haven't been on my boat still things happen. I got an email from Brenda and Bernd Drouven, that Max is fine. They want to go to Madeira with their HR36, Merci when Ophelia and her after effects have quieted down.


(c) 2017 Bernd and Brenda Drouven


Mijn oom Leo Oosthuizen heeft mij een echte metalen sextant kado gedaan. Daar was ik heel blij mee. Ja, ik heb er een kursus voor gehad (maar lang niet meer geoefend).

My uncle Leo Oosthuizen surprised me with a metal sextant. A very welcome and useful present. Yes, I've done a course (but haven't practiced for a while).




Verder is achterneef Gert Keizer ook in Vilamoura geweest maar die kon niet op de F steiger komen met zijn toegangskaartje. Zijn Lady Jane lag op de L steiger. Vandaar.

My cousin Gert Keizer was also in Vilamoura. He couldn't get on the F jetty with his access card. The Lady Jane was moored at the L jetty. That's why.

 Nadat men zo lang niet meer op het water is geweest begint men te dromen:

After having been such a long time away from my boat one starts having liquid dreams:



Van de week zag ik een stukje van: "The Life of Pi" waarin de hoofdpersoon zijn handen beweegt in ongelovelijk fluoricerend zeewater. Ik deed dit altijd af als een Hollywood fantasie. Nu ondertussen niet meer.

Last week I saw a bit of: "The Life of Pi" where in the leading figure moves his hand in the sea water setting off the most incredible bio luminescence. I thought this was just a Hollywood fantasy.  Not any more.

Comments

Popular

Lanzarote - Saint Lucia (aangekomen / arrived)

Stellendam - Cherbourg

Guernsey - La Coruna