Happy / Gelukkig 2018

Maandag / Monday 1 Januari 2018

Gelukkig 2018. Hoe gelukkig kan men het nieuwe jaar beginnen?

Happy 2018. How lucky can one start the New Year?

Broodjes / Buns
Dank u wel Aldi. 8 afbakbroodjes gekocht 9 gekregen! Slimmerikken mogen opmerken dat het versheidsdatum reeds verstreken is. Zover ik weet geld dat alleen voor echt brood 😁. De smaak is in orde hoor en verteren kan men het ook!

Thank you Aldi. Bought 8 buns for a baking finish but got 9! Atentive onlookers may remark that the date on the packaging has gone long bye. As far as I know the date is only applicable for real bread products 😁. It tastes alright and the finished product is digestible!

Daarmee was het geluk dan ook wel weer gedaan. Ik wilde wassen en toen ik om 7 uur langs de wasmachines liep was er niemand om 9 uur waren er echter al twee aan het wassen en toen 40 minuten later terug kwam was de ruimte bezaaid met tassen gevuld met was en waren de trommels al weer aan het draaien. Ik besloot te blijven en wachten. Een andere mevrouw, Bretonse zat in de zon te wachten. De machines (2) draaiden en draaiden en na een half uur dook er een tweede franstalige dame op. Kittig, elegant gekleed en doortastend. Zij had een tas met was achter de deur geplaatst. Dit wordt een verhaal hoe je niet kunt winnen en alleen je verlies kunt kiezen. Ik waarschuw maar vooraf. De dames begonnen met elkaar te praten. Ik werd verder genegeerd. Ik begreep dat mijn mede-wachtster wel voor kon maar dat zij (de nieuw komerin) de andere machine dan wel zou nemen. Mijn aanwezigheid werd nog steeds genegeerd. Ik zag de bui al hangen.  Ik, tegen  de verenigde Francaises. De keuze was simpel: de dag beginnen als een slappe lul of als een grote lul. Meer zat er niet in. Het uur U brak aan. De eigenaren van inhoud van de draaiende machines doken één voor één op. Toen ik mijn poot sijf hield en aankondigde dat ik de tweede machine zou gaan gebruiken en er ook dus danig voor stond was de boot natuurlijk aan. Ik was een "Connard" en "pas tres elegant". Als ik dat allemaal niet al wist. Vooral van het laatste was ik mij wel bewust. Ik bedankte de dame netjes voor haar kommentaar en wenste haar een gelukkig nieuw jaar. Stampvoetend verliet ze de wasruimte. Tja, dan toch maar liever een grote lul. Die dag moest ik wat humoristische opmerkingen van enige engelse dames verdragen over mijn "mishandeling van.." bij de wasmachines...

That was also the end of my luck on that day. I wanted to do the laundry. At 7 am nothing was happening but at 9 am the machines were both running. When I returned 40 minutes later the laundry was crowded with big bags filled to the gunnels. I decided to stay and wait. A French lady was already sitting there waiting as well. After a while a second french lady appeared and the two were conversing. She had placed a big bag with laundry behind the door. This is going to be a story about how one can't win and only can choose how one is going to loose. I was anticipating no good because this started to look like it was going to be me against a united french women front. I understood that the new arrival would let the other lady go first but my presence was elegantly ignored. I guessed that I was either going to be the "push-over" or the "bloody ass-hole" here. A few minutes later the owners of the now clean laundry showed up. The other lady had already filled up her machine and I just announced that I was going to use the next machine and I was not going to discuss it. Of course hell broke loose now and I was labelled as "Connard" and that my behaviour was "pas  tres elegant". Tell me something new. I was very much aware of the last complaint. I thanked the lady for her comments and wished her a happy new year while filling up the washing machine with my laundry. Angry, she barged out of the laundry room. Well, in this case I chose to be the "bloody ass-hole". That day I got some humorous flack from some of the english ladies about my not so elegant "abuse of ...".


Comments

  1. Hi Mike, Dat is weer een meevaller in het nieuwe jaar.

    ReplyDelete

Post a Comment

Feel free to comment:

Popular

Lanzarote - Saint Lucia (aangekomen / arrived)

Stellendam - Cherbourg

Guernsey - La Coruna