Hoe naar Tenerife te reizen.... / How to get to Tenerifa....

Vrijdag / Friday 2 Maart / March 2018

Een paar weken geleden had ik te horen gekregen dat een jacht dat de Marina Lanzarote verliet de twee buurjachten van Max had beschadigd. Max zou niet beschadigd zijn. Ik vond het toch maar beter zelf een kijkje te gaan nemen. Daarom dus op vrijdag 2 maart 2018 onderweg vanaf Genève. 

Ik had een sextant bij me wat tot wat vertraging leidde. De tas moest twee keer door het röntgenapparaat voordat ik kon uitpakken. (Bedankt oom😃)

We zaten in het toestel en het sneeuwde toen de luchthaven voor onbepaalde tijd werd gesloten. Het duurde 3 uur voordat we onderweg konden naar Barcelona. Mijn aansluitende vlucht naar Lanzarote was natuurlijk al weg

We (we 4 mensen met het zelfde probleem) kregen een lunchbon en geprobeerd werd ons om te boeken op een vlucht naar Tenerife. Van daar zou het eenvoudiger zijn een vlucht naar Lanzarote te krijgen dan van Barcelona. In alle eerlijkheid, de dames van Vueling deden hun uiterste best om ons naar lanzarote te krijgen. 

Ondertussen was mijn bagage die doorgechekt was naar Lanzarote ergens in de catacomben van het vliegveld verdwenen. Het kostte enige tijd die weer boven water te krijgen. Waarna ik weer terug ben gerend naar het ticketbureau om het nog niet bevestigde ticket voor de vlucht van Tenerife naar Lanzarote in ontvangst te nemen. Niet dus, een voucher, een belofte (alles komt goed) en een last, last, last minute check in van mijn bagage (daar was een telefoontje voor nodig) en een run door security (jawel, ook hier baarde de sextant op zien) en het vliegveld van Barcelona. Ik weet dus nu  hoe ik zonder bagage de omgekeerde weg door de douane kom in Barcelona.

Goed uiteindelijk zaten we dan in het vliegtuig op weg naar de Kanarische Eilanden. Het is duidelijk dat ik niet echt aan fotograferen heb gedach. Ook de luchbon werd niet gebruikt.

A few ago I got word a boat, while exiting the Marina Lanzarote, had damaged both Max' neigbouring yachts. Max was supposed to be undemaged. I thought I'd better have a look myself. thus I found myself back at Geneva airport very early Friday 2 March 2018. 

I carried a sextant and this caused some delay while trying to get on board. The bag with the sextant had to pass through the x-ray machine twice before I was asked to unpack. (Thanks uncle 😃)


We were in the airplane while it was snowing when Geneva airport got indefinitely got closed down. We spent three hours in our seats before we got on our way to Barcelona. The connecting flight had already left for Lanzarote. 

We received a lunch voucher and we (4 of us were in the same situation) were booked on a flight to Ternerifa because it would be easier to get a flight from there to Lanzarote than from barcelona. In all honesty, the Vueling girls worked their **** off for us to get us to Lanzarote.

In the mean time my luggage was still missing in action somewhere in the bowls of Barcelona airport. I had to go through customs the wrong way and wait for a considerable time for the bag to reappear. Than I had to run back to the ticket office to get the ticket for the connecting flight from Tenerifa to Lanzarote. Not, just a voucher, a promise (everything will be fine), a last, last  minute check in of my luggage which needed a telephone call and a run through security. Well here as well the sextant caused some difficulty.

In the end we all made the plane to the Canary Islands. It's clear I wasn't in the mood for photographs and the lunch voucher never got used.


Boven de middelandse zee / Over the Med

Langs de Hoge Atlas in Marokko / Along the High Atlas mountains, Morocco
Ongeveer in de buurt van de Hoge Atlas van Marroko hoorde we over de intercom: "Is er een dokter of een verpleegster aan boord?" Nee, nee, nee! Ik wil niet tussenlanden in Agadir! Gelukkig was het niet nodig en kan de dame met het medische probleem weer gewoon plaats nemen.

Near the High Atlas mountains in Morocco a voice came over the intercom: "Do we have a docter or a nurse on board?" No, no, no! I don't want to land in Agadir! Luckily this wasn't necessary. The lady with the medical problem could retake her seat later. 

Passage van de Marrokaanse kust bij / Passing the Morrocan coast neer  Tamri National Park
We vlogen in het donker ten naarden voorbij aan Lanzarote en Gran Canaria om veilig op Tenerife te landen. In het schemer kon ik voor het landen nog net het silhouet van de Teide zien. Het bureau van Vueling was echter al gesloten zodat ik bang was daar een beetje voor Jan met de Korte-Achternaam met mijn mijn te goed bon te wapperen. Gelukkig had ik goed opgepast en de naam Binter horen vallen. Dat bureau was nog wel open en inderdaad kregen we daar een stoeltje voor een vlucht naar Lanzarote. Toen was het al wel 20:35 lokale tijd, 21:35 in de rest van Europa.

In the dark we flew north past Lanzarote and gran Canaria to safely land in Tenerifa. In last day light I could still see the silhouet of the Teide before landing. The Vueling offices were alread closed. I paid attention and had heard the name Binter being dropped. Their offices were still open and the lovely people from Binter booked us on their flight to Lanzarote.  

Aangekomen! / Arrived!

De ATR 72 van Binter / The ATR 72 from Binter
De bus en een looje van 30 minuten brachten me naar de Marina waar Max al lag te wachten. Geen schade

The bus and a little walk got me to the Marina where Max was already waiting. No dammage.


Zaterdag / Saturday 3 March / Maart 2018

Er moest het een en ander gedaan worden maar eerst maar eens de tas uitpakken. Daarna de fiets uitgeklapt om boodschappen te doen bij Lidl. Zo ver kwam ik niet meteen want ik liep tegen Mel Symes aan, de baas van de Marina. "Oh, ik zie dat je al helemaal klaar bent om met ons mee het water op te gaan voor de RC 44 Race Jacht regatta en je kunt meteen mee zeilen." Tja, niet dus. Ik had wel heel graag gewild maar ook ik moet wel eens wat ontbijten. Op de terugweg van Lidl door de regen verrast en toen was ik toch wel even blij dat ik niet aan het zeilen was. 's Middags brak de zon door en toen dacht ik er toch weer anders over. In ieder geval de hele dag geklust.

There was a lot to do but first I had to unpack the bag. Tahn the bicycle had to be unfolded to go shopping at Lidl. I didn't get far because I ran into Mel Symes, the boss of the Marina. "Oh, I see you are all dressed up to spent some time with us on the water and sail on one of the RC44 Class Yachts   during the regatta." Ouch, not.  I would have loved to go but sometimes even I need breaky. On the way back from Lidl I was caught by the rain and that made it all bearable. That was until the sun started shining in the afternoon. Never the less I did quite a number of jobs on the boat.

Beschadigde buurman / Damaged neighbour


Zondag / Sunday 4 Maart / March 2018

Nadat ik wat spullen had opgeruimd was het tijd om te gaan. Ik liep naar de "Intercambiador des Guaguas" en nam vandaar de bus terug naar het vliegveld. Daar werd ik door een mevrouw van Iberia ingecheckt die wilde geloven dat ik geen koffer bij me had. Ze wist mij ook te vertellen dat mijn vlucht nu al 1 uur vertraging had. Daar gaan we weer! Echter ik had 3 uur de tijd in Madrid. Bij de security even vergeten dat ik Lidl shampoo in mijn tas had gestopt en dat mag niet.

After I cleaned up a bit it was time to leave (again). I walked to the "Intercambiador des Guaguas" and took a bus to the airport from there. The lady who checked me in couldn't believe I didn't have any suitecases. She also told me that my flight had a 1 hour delay. At least. There we go again! At least I had 3 hours to spare in Madrid.


Linker bord, Madrid / Left board, Madrid


Mensen worden blijbaar steeds religieuser. Te oordelen aan het grote aantal van broeken met gaten op de knieen, wordt er tegenwoordig veel meer gebeden en geknield dan 10 jaar geleden.

People are getting more an more religious. According to number of trousers with holes on the knees, praying and kneeling seems to be much more popular than say 10 years ago.

Vertrek van Lanzarote / Leaving Lanzarote

El Mirador del Rio

Isla de Alegranza
In Madrid waren van de 3 uur overstoptijd nog maar 30 minuten over en we moesten met de bus van het voorveld naar het terminal gebouw gereden worden. Ren-je-rot maar ik heb het gehaald.

In Madrid de 3 planned 3 hours were reduced to a mere 30 minutes. However we had to brought to the terminal building by bus. It was a jogging experience but in  the end I made it on the plane.






Comments

Popular

Lanzarote - Saint Lucia (aangekomen / arrived)

Stellendam - Cherbourg

Guernsey - La Coruna