Diving / Duiken

Ik was nog maar 1 dagje op het eiland toen ik zag dat een meisje van een buurboot duikles kreeg op het strandje waarnaast wij aangemeerd lagen. Zo leerde ik Mario Dobbelaar de duikinstructeur van Cura Divers kennen. Het begin ging niet zo soepel. Ik moest naar de dokter om een OK'tje te halen. Daarna kreeg ik een stapeltje boekjes die ik moest doorwerken voordat we gingen duiken.
 
Op Zaterdag  23 Januari begon het dan in de Caracas Baai. Zondag was er een kleine pauze waarna het Maandag en Dinsdag verder ging. Op de laatste dag moest ik nog een paar resterende oefeningen doen en zijn we naar grotere diepte gedoken. De fokus lag vooral op het genieten. En genoten heb ik! Vele vissen en koralen in verschillende kleuren. Fantastisch! De eerste duik bij Tug Boat , zo genoemd omdat er een wrak van een sleepboot ligt,  naar 18 meter en de tweede bij Marie Pampoen naar 16 meter.  Aan het einde van de dag kreeg ik mijn Padi Open Water brevet.

Duiken had ik eigenlijk aan Bonaire vastgeknoopt maar omdat ik dat eiland vanwege Corona links heb laten liggen heb ik niet meer aan duiken gedacht. Bovendien was ik er eigenlijk van overtuigd dat ik vanwege mijn oren en allergie niet zou kunnen duiken. Gelukkig heb ik de stap toch genomen. Op Curacao kan men ook goed duiken!

I was only 1 day on the island when I saw that a girl from a neighbouring boat was taught diving at the little beach near where I was moored. That is how I met Mario Dobbelaar the instructor of Cura Divers. The start was a bit rocky because I had to get the OK from a GP. After the OK I had to work through a few books before I could do the first dive.
 
On Saturday 23 January the course started in Caracas Bay. Sunday I was free but on Monday and Tuesday the course continued. The last day I had to do a few left over exercises and the deeper dives. The first dive at Tug Boat, so called because a tug boat sank there, went down to 18 meters. The second dive was at Marie Pampoen took us down to 16 meters. It was a pleasure. I saw loads of fish and coral in all kinds of colours. Fantastic. At the end of the last day I received my Padi Open Water license.

I associated diving with Bonaire. Since I skipped Bonaire because of Corona I hadn't thought of diving at all. To be honest I was sure diving was not for me at all because of my ears and allergies. Luckily I did take the leap and I didn't regret it. Curacao has good dive sites too!


 
Tweede dag dit maal op Santa Barbara Beach / second day this time at Santa Barbara Beach

 
Santa Barbara Beach

 
 
Tug Boat, Caracas Baai & Quarantaine gebouw

 

Comments

Popular

Lanzarote - Saint Lucia (aangekomen / arrived)

Stellendam - Cherbourg

Guernsey - La Coruna